Monday 16 June 2014

love from heaven

assalamualaikum...
situasi ni berlaku depan mata sendiri and i was thinking how eternal is a woman's love called mother.

she: nk g mana?
me: owh..saya nak balik kampung ****r.
      akak ni? (aku tengok muda lgi x berani nk pggl mk cik,kan kena marah pulk)

she: acik tunggu anak.. dr kuala kangsar. sepatutnya dah smpai masa ni. tak pernah selewt ni.
me: owh..belajar ke kt sana ank acik tu:
she: a ah.. mckk.. lelaki.tp skg mcm2 blh jd. xtaw la. acik kol x angkat. biasanya da smpai.
me: maybe dia tertido kot. xpon bas stuck dlm jam( masa tu pkul 7.30 lbih)
she: klo tertido sekalipon xkn la lngsung x sdr. berpuluh2 kli acik kol tp x dpt.

muka mak cik ni memg risau sgt.. a real worry.. not a fake worry when u tell ur girl or boy that u r sick. this is a real worry.. how worry she was? she was calling again again and again nonstop. she was not mad she was just worry. no matter where had her boy went or did at that moment, at least pick up the phone. only ur safe calm voice cools her worries.

to that boy and others who used to be a child...
ur parents love are eternal. when they say they are worry, they mean it. and they never fake it. lepas aku tengok makcik tu kehulu ke hilir ke setiap kaunter yg ada, menanyakan ad tak route from kuala kangsar and dah smapai ke blom. aku terfikir.kalaulah anak dia boleh melihat apa yang mak dia buat sekrang hanya untuk tahu lokasi dan keadaan anak dia. mesti kau rasa kan apa itu sayang. when they are angr, it is because there are worrying too much. tolonglah..anak2 adik2 yg laen.. kalo nk g mn2 .. jgn buat mak ayah risau. pakwe ko risau, dorg blh je mkn dgn selera. tapi mak ayah ko risau. nak telan nasi sebutir pon tak lalu ko taw.
aku pon degil aku pon nakal.. tapi aku dah tak nak nakal n degil mcm dlu sebab aku takot.. au tak sempat nk tunjuk kat ayahanda dan bonda yang mereka tak buat pilihan yang salah apabila mereka tatang aku dengan limpahan kasih sayang sewaktu besarkan aku.

 .

No comments:

Post a Comment